2011. október 18., kedd

Barcelona Bici

A 90-es években úgy alakult, hogy 5 év alatt négyszer is eljuthattam Barcelonába, kétszer családdal, kétszer barátokkal. Talán 98-ban voltam utoljára, azóta egyszer sem, így vártam a mostani utat. Úgy terveztem, hogy megint futok egy szűk félmaratont, felfűzve a legérdekesebb helyeket, még egy barcelonai ismerőst is megkérdeztem az útvonalról. Sajnos tegnap éjjel elkezdtem taknyolni és kapart is a torkom, ráadásul már hajnali fél 4-kor felkeltem (pedig csak 3/4 5-re jött a taxi). A gép fél órát dekkolt Ferihegyen a müncheni köd miatt (érdekes, a müncheni reptérrel nem először járok így), úgy kellett rohanni, hogy elcsípjem a barcelonai járatot (szerencsémre sokan késtek más irányokból is). Az út szép volt, bár inkább kihasználtam a csurig töltött akkut és dolgoztam.
Itt már minden simán ment, a Ramblán van a szállásom. Bár végül nem szedtem ki a futócipőt, nem éreztem úgy magam, hogy nekiindulnék, elvégre itt még szerdán és csütörtökön helyt kell állni, nem betegedhetek le. Elindultam, lesz ami lesz, majd csak belebotlom valamibe. Hát bele, mégpedig 10 perc séta után egy bicikli kölcsönzőbe! A srác kicsit aggodalmaskodott a letétbe adott magyar jogsi miatt (meg amiatt, hogy tök máshogy írtam alá a papírt, mint ahogy a jogsin), de végül még egy ajándék félórát is adott, kivettem egy montit 4 órára 10 Euróért. Egy citybike jóval olcsóbb, de nekem nagyon kicsi, kipróbáltam, a montinak is fel kellett húzni az egekbe a nyeregcsövét. Nyeregbe fel, irány a város, a Placa Reial-lal kezdtem, ez itt van a szállástól egy köpésre, még nem akarom elkiabálni, de ha minden jól megy, itt is lesz egy jó programom.
Szép útvonalon mentem, pl. a Casa Milát, Gaudi egyik lakóházát is láttam.
Kisebb kerülők után (szívesen fizettem volna mondjuk még ennyit egy bringás navi bérlésért) megtaláltam első célpontom, a Sagrada Familiát. Gaudi épületei nagyon tetszenek, igazából nem tudom miért... csak!

A templom körül zsizsegett a turistahad, kígyózott a sor a bejáratnál, így inkább a napos oldalán egy fának támasztottam a kerót, egy kiülős helyen rendeltem egy paella-t egy korsó sörrel és kipihentem az eddigieket.
Következő célom a Placa d'Espanya volt, kihajtogattam a farzsebemben gyűrődött, hotelben felkapott várostérképet és ezúttal megterveztem az utam. Végig a Mallorcán és amint beleolvad a Roma-ba, lecsűrni a tenger irányába. Budapesttel összehasonlítva nagyon klassz Barcelonában tekerni, ennek szerintem két oka van. Az egyik, hogy itt rengeteg a motoros, robogós és a bringás is, az autósok hozzá vannak szokva, mindenki figyel és szépen kerülgetik egymást. A másik, hogy rengeteg a buszsáv, amit a buszokon és taxikon kívül a bringások is használhatnak, a bringás gyorsabb, mint a busz, tehát ez is biztonságos.
Meg is találtam a kívülről arénának álcázott bevásárlóközpontot, kikötöttem a bringát (két masszív lakat járt hozzá) és 1 Euroért panorámalifttel felmentem a tetejére, innen remekül látszik a Spanyol tér, az 1929-es világkiállítás helyszíne.
Innen feltekertem a Miramarhoz (egyre jobban bántam, hogy nem öltöztem át a bringa bérlése előtt a futócuccomba, a magassági profilon is látszik, hogy miért), onnan remek a kilátás a városra. Végül lementem a kikötőhöz, eltekertem északra amíg szép volt a környezet, majd bő 18 km tekerés után visszavittem a cangát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése